zaterdag 4 december 2010

Beleggen wordt weer hard werken

Een week geleden gaf ik een presentatie naar aanleiding van mijn boek Het inflatiespook – Waarom de inflatie in Nederland gaat toeslaan en hoe u uw vermogen kunt beschermen op de jaarlijkse Dag van de Belegger in de Amsterdamse RAI. De lezing, gesponsord door de Royal Bank of Scotland, was een groot success.

Mijn kernboodschap was dat beleggen ook in de roerige tijden van stijgende inflatie in de komende jaren zeer lucratief kan zijn. Maar er is wel een verschil met de jaren die achter ons liggen: beleggen wordt weer hard werken.

Waar het tot voor kort voldoende was je geld in willekeurige aandelen te stoppen – die stegen toch in prijs – is het voortaan de zaak goed te selecteren. En dat weer kan niet zonder jezelf te verdiepen in bedrijven, de markten waar ze actief op zijn, invloed van stijgende inflatie in de toekomst op de sector waarin een bedrijf actief is en zo voorts. Binnenkort zal ik een service lanceren die dat soort dingen op regelmatige basis zal analyseren voor beleggers en zo tijdelijke en juiste informatie en analyse verschaffen om als belegger goed beslagen ten ijs te komen.

2 opmerkingen:

  1. beste Edin, ik ben benieuwd naar je service voor beleggers. Komt meer info daarover op deze site ?
    Dank je voor de presentatie op de dag vd belegger. Boeiend. Ben nu je boek aan het lezen. groeten, Douwe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Douwe, ja er komt snel meer over die service op de site. Geen dank overigens voor de presentatie, mijn grootste dank is wanneer mensen erdoor aan het denken worden gezet.

    BeantwoordenVerwijderen